Reklamace zboží Jméno a příjmení kupujícího (odesílatele)........................ adresa ............................................ kontaktní údaje (e-mail, telefon) .................................... Jméno a příjmení prodávajícího (adresát): Kinsky Trio Prague Adresa prodávajícího: Zahradní 313, 252 03 Řitka V ....................... dne ............................. Věc: Uplatnění reklamace Vážení, dne .......... jsem ve Vaší provozovně v ulici .............. v ................ zakoupil ...................... výrobky značky .............. . Toto zboží nyní přestalo správně pracovat, .............. (přestalo přiléhat těsnění u dvířek, ohřívat vodu). Vzhledem k tomu, že se zřejmě jedná o vadu odstranitelnou, žádám Vás o opravu zboží, a to nejpozději v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů. Zároveň Vás žádám o vystavení písemného potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem na opravu a následně potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Předem děkuji za kladné vyřízení .............................................. (vlastnoruční podpis) Přílohy: Kopie paragonu Pokud spotřebitel zakoupil zboží a v záruční době se na zboží objeví vada, jejíž vznik spotřebitel sám nezavinil, může uplatnit reklamaci. Záruční doba u spotřebního zboží je 24 měsíců a začíná běžet dnem převzetí věci. U potravin je záruční doba osm dní, u krmiv tři týdny a u živých zvířat šest týdnů. Je-li na potravinách uvedena doba použitelnosti, končí záruční doba tímto datem. U věcí, které se rychle kazí (např. pečivo, ale také řezané květiny), musí být reklamace uplatněna nejpozději den následující po koupi. Spotřebitel nemůže uplatnit odpovědnost za vady, které sám způsobil, prodávající neodpovídá ani za běžné opotřebení věci. Reklamaci uplatní spotřebitel u prodávajícího a to v kterékoliv provozovně prodávajícího s ohledem na sortiment nebo v sídle prodávajícího. Pokud je v záručním listě uveden záruční servis, měl by spotřebitel výrobek reklamovat tam. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na odstranění vady (opravu), není-li to povaze vady neúměrné, může žádat výměnu věci. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání řádnému užívání věci, má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy nebo na výměnu věci. Stejná práva má spotřebitel v případě výskytu více vad (tři), nebo když se vada po opravě opakuje (táž vada se vyskytne alespoň třikrát). Pokud vada neodstranitelná nebrání řádnému užívání věci, má kupující právo na slevu. Svůj nárok (tedy co požaduje) uvede kupující při uplatnění reklamace. Svému nároku vzor přizpůsobte. Zakoupení věci je kupující povinen prokázat a to nejlépe předložením kopie kupního dokladu. Jestliže kupní doklad nemáte, musíte vznik kupní smlouvy prokázat jiným, dostatečně věrohodným způsobem (např. záručním listem s uvedením data nákupu a ceny). Reklamaci je třeba uplatnit bezodkladně, aby nedošlo k rozšíření vady a v jejím důsledku k zamítnutí reklamace. Reklamace musí být uplatněna v záruční lhůtě. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 kalendářních dní od jejího uplatnění. Po marném uplynutí této lhůty se vada považuje za neodstranitelnou. Pokud se vada vyskytla do šesti měsíců od zakoupení věci, je vhodné postupovat podle vzoru „Rozpor s kupní smlouvou: vada výrobku“. Jestliže se rozhodnete odstoupit od smlouvy z důvodu neodstranitelné vady, využijte vzor „Odstoupení od kupní smlouvy pro neodstranitelné vady výrobku“.